Η φιλοσοφία μας

Σκοπός του Σχολείου, σύμφωνα με τη σύγχρονη άποψη της παιδαγωγικής, την οποία υιοθετούμε όλοι εμείς που συμμετέχουμε στη σχολική κοινότητα, είναι να συμβάλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε, ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή, να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες, να γίνουν υπεύθυνοι, ελεύθεροι, δημοκρατικοί πολίτες. Το Σχολείο αποτελεί έναν χώρο όπου οι μαθητές συμβιώνουν αρκετές ώρες την ημέρα, αποκτούν εμπειρίες, μαθαίνουν, σκέφτονται, υιοθετούν αξίες, δημιουργούν φιλικές σχέσεις με συνομηλίκους, παίζουν, διασκεδάζουν, αντιμετωπίζουν δυσκολίες και καλούνται να επιλύσουν «προβλήματα» που προκύπτουν, διαμορφώνοντας σταδιακά συμπεριφορές και στάσεις ζωής.

Ο/Η μαθητής/τρια είναι άνθρωπος που εξελίσσεται, που έχει προβλήματα, ανησυχίες και συναισθήματα. Είναι ένας άνθρωπος που διαφέρει, ίσως γιατί είναι πολιτισμικά διαφορετικός, ή γιατί έχει δυσκολίες μάθησης και προσαρμογής, κ.ά. Είναι λοιπόν ανάγκη το Σχολείο να λαμβάνει υπόψη του τις παραμέτρους αυτές για να επιτύχει στη διδασκαλία του. Κατά τη διάρκεια της σχολικής τους ζωής, οι μαθητές/τριες έχουν πολλές ευκαιρίες, μέσα από τις αλληλεπιδράσεις με τους εκπαιδευτικούς τους, να αποκτήσουν πολλές καινούργιες πληροφορίες. Οι πρώτες αυτές μαθησιακές αλληλεπιδράσεις παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο και επηρεάζουν την ανάπτυξη των κινήτρων τους για τη μάθηση, την περιέργειά τους, καθώς και την αίσθηση αυτοαποτελεσματικότητας ή αυτοεπάρκειας.

 Ένα καλοοργανωμένο Σχολείο είναι αποτέλεσμα συστηματικής δουλειάς των εκπαιδευτικών. Η προετοιμασία αυτή δεν αφορά μόνο στο καθημερινό διδακτικό έργο, αλλά και στην οργάνωση της σχολικής ζωής. Με την έναρξη του σχολικού έτους οι εκπαιδευτικοί  αναζητούν με τους/τις μαθητές/τριές τους τις καλύτερες λύσεις για τα προβλήματα που ανακύπτουν. Οι τρόποι αυτοί σχηματοποιούνται σε κανόνες που οι μαθητές καλούνται να τηρήσουν. Η τήρηση και η παράβασή τους έχουν επιπτώσεις, που  είναι γνωστές εκ των προτέρων στους/στις μαθητές/τριες. Σε κάθε περίπτωση, στόχος μας είναι η αυτοπειθαρχία και όχι η επιβαλλόμενη πειθαρχία. Για την αποτελεσματικότητα της οργάνωσης του Σχολείου οι εκπαιδευτικοί εμπλέκουν και τη μαθητική κοινότητα. Παράλληλα παρακολουθούν συστηματικά τη λειτουργία του Σχολείου και ζητούν από τους/τις μαθητές/τριες να αναλαμβάνουν τις  ευθύνες των πράξεών τους. Ιδιαίτερη φροντίδα καταβάλλουν, ώστε τόσο οι ίδιοι όσο και η μαθητική ομάδα να λειτουργούν ως μηχανισμοί στήριξης των αποδεκτών μορφών συμπεριφοράς. Γι αυτό κάνουν συστηματική χρήση του προσωπικού παραδείγματος και άλλων τεχνικών ενίσχυσης της θετικής μαθητικής συμπεριφοράς.

Η Διευθύντρια

Παπανικολάου Μαριγώ